Zdravé raňajkové inšpirácie

01.11.2021

Raňajky sú základom dňa. Do veľkej miery odrážajú ako sa budeme zvyšok dňa cítiť a ako sa budeme celý deň stravovať. Zdravé a kvalitné raňajky by vás mali nabiť energiou a zároveň by mali byť chutné. V tomto článku mám pre vás zdravé a chutné raňajkové inšpirácie.

Ak si osvojíte niektoré z nasledovných raňajok, podporíte vaše celkové zdravie a hneď ráno vaše telo nabijete plnohodnotnými makroživinami, vitamínmi, minerálmi a antioxidantami.



Ovsené vločky

Ovsené vločky sú azda najzákladnejším raňajkovým receptom. Ako si pripraviť ovsené vločky, aby boli nie len chutné, ale aj zdravé, nasýtili vás až do obeda a nabili vás energiou?

Ingrediencie

ovsené vločky (ideálne so zvýšeným obsahom vlákniny), orechy (vlašské orechy, mandle, para orechy, kešu, kokos), orechové maslo (arašidové, mandľové, kešu), 90% - ná horká čokoláda, ovocie (banán, čučoriedky, mango, jahody, hrozno, pomaranč, jablko), voda

Postup

Ovsené vločky dáme do hrnca, zalejeme vodou a miešame do uvarenia. Hotové ovsené vločky prelejeme do misky, pridáme nasekanú 1 tabličku horkej čokolády, 1 lyžičku orechového masla, orechy a ovocie podľa preferencie.


Smoothie miska

Smoothie misky sú jedny z mojich najobľúbenejších raňajok. Je to ako keby ste mali na raňajky zdravú zmrzlinu. Ideálne sú predovšetkým na jar a v lete, no vychutnáte si ich celý rok.

Ingrediencie

mrazené banány (ideálne 2), mrazené mango, mrazené lesné ovocie, mrazené avokádo, špenát, chlorella, acai prášok, šťava z citróna, kakao, orechové maslá, chia semienka, slnečnicové semienka, kokosové lupienky, orechy, čerstvé ovocie na ozdobenie

Postup

Vyberieme ingrediencie na základe toho, akú smoothie misku ideme vyrobiť (zelená avokádová, ružová s lesným ovocím, mangová, čokoládová). Mrazené ingrediencie necháme na 30 minút rozmraziť, pridáme zvyšné ingrediencie, rozmixujeme, prelejeme do misky a ozdobíme chia semienkami, kokosovými lupienkami, orechmi a čerstvým ovocím.


Smoothie

Smoothie sú jednými z najjednoduchších a najzdravších raňajok. Pripravíte ich rýchlo a máte zaručené, že vaše telo dostane živiny, aké potrebuje. Nabijú vás energiou a vitamínmi.

Ingrediencie

ovocie (banán, jablko, pomaranč, grep, citrónová šťava, lesné ovocie, mango, avokádo, papája, hruška, kivi), špenát, chlorella, spirulina, zázvor, kurkuma, škorica, rastlinné mlieko (kokosové, mandľové, ovsené), voda, zelenina (mrkva, zeler, červená repa, uhorka, cuketa, rajčiny, karfiol, brokolica), rastlinný proteín (hrachový, konopný, ryžový)

Postup

Do mixéra vložíme zvolené ingrediencie a mixujeme na vysokých otáčkach. Môžeme si zvoliť klasické zelené smoothie alebo sladké ovocné smoothie. Ako tekutinu si vyberieme vodu alebo rastlinné mlieko. Obsah bielkovín v smoothie zvýšime pridaním rastlinného proteínu.



Pohánka s gréckym jogurtom

Pohánka je nabitá bielkovinami a v spojení s gréckym jogurtom vytvorí zdravé vysoko -proteínové raňajky, ktoré vás výborne zasýtia a dodajú vášmu telu potrebné živiny.

Ingrediencie

pohánka, grécky jogurt, orechové maslo (arašidové, mandľové, kešu), orechy (vlašské orechy, mandle, para orechy, kešu, kokos), semienka (chia, konopné), ovocie (banán, čučoriedky, mango, jahody, hrozno, pomaranč, jablko), 90% - ná horká čokoláda

Postup

Pohánku na noc namočíme do vody. Ak sme pohánku zabudli na noc namočiť, zalejeme ju 80 stupňovou vodou a necháme postáť 30 - 40 minút. Hotovú pohánku dáme do misky, pridáme grécky jogurt, lyžičku orechového masla, orechy, semená, horkú čokoládu a ovocie.

Banánové palacinky

Banánové palacinky sú extrémne rýchle, chutné, jednoduché a navyše vášmu telu dodajú bielkoviny. Na ich prípravu potrebujete iba dve základné ingrediencie. 

Ingrediencie

1 banán, 2 vajcia, orechové maslo (arašidové, mandľové, kešu), orechy (vlašské orechy, mandle, para orechy, kešu, kokos), semienka (chia, konopné), ovocie (čučoriedky, mango, jahody, hrozno, jablko), 90% - ná horká čokoláda

Postup 

Banán rozmačkáme, pridáme 2 vajíčka a zmes premiešame vidličkou. Na panvici s troškou oleja robíme malé palacinky (lievance). Hotové palacinky ozdobíme zvyšnými ingredienciami. Horkú čokoládu roztopíme na miernom ohni a palacinky ňou polejeme.

Avokádový toast

Ak práve nemáte chuť na sladké raňajky, určite si pochutíte na avokádovom toaste. Avokádo je nabité zdravými tukmi a spolu s ďalšími ingredienciami vytvorí ideálne raňajky.

Ingrediencie

celozrnný chlieb, zrelé avokádo, 2 vajíčka, špenát, rajčiny (reďkovka, paprika), soľ

Postup

Avokádo nakrájame alebo rozmačkáme vidličkou a dáme na celozrnný chlieb. Vajíčka si pripravíme podľa preferencie (na mäkko, na tvrdo, vajcia Benedikt, miešané), pridáme hrsť špenátu a rajčiny (prípadne reďkovku, papriku). Variantom je, ak pridáme lososa (čerstvý, pečený, údený) alebo si avokádový toast pripravíme bez vajíčok, čisto s lososom. 


Zdravý podcast - 42. Zdravá strava je chutná