Ako si vyformovať ideálnu postavu

07.02.2021

Ideálna postava je to, po čom túži každý jeden z nás. Ako ju dosiahnuť rýchlo, efektívne a predovšetkým nenáročne? Verte mi dá sa to a ja vám prezradím ako na to.

Ideálna postava

V prvom rade by sme mali začať s tým, aká je ideálna postava. Ideálna postava je pre každého z nás iná a závisí od našich požiadaviek. Avšak vo všeobecnosti platí, že ideálna postava je štíhla (u žien), prípadne svalnatá (u mužov). To však nemusí byť pravidlom. Vždy sa ideálna postava odvíja od toho, po čom konkrétne túžite vy.

Nejde však iba o to, aby sme dosiahli krásne telo, treba dbať i na to, aby naše telo bolo zdravé. Preto by sme nemali byť posadnutí ideálom. Platí však, že krásne telo je zväčša naozaj aj zdravé. Málokedy totiž stretnete obézneho človeka, ktorý prekypuje zdravím.



Ako na to?

Ako si teda vypestovať zdravé dokonalé telo, na ktoré budete pyšný? Všetko sa odvíja od vašich zvykov. To, na čo sa musíte zamerať, je vytvorenie nových zdravých zvykov.

Zdravé stravovanie

V prvom rade sa musíte zamerať na úpravu vášho jedálnička. Ste tým, čo jete, preto musíte s vašou stravou niečo urobiť. Ak budete jesť buchty, budete vyzerať hádajte ako? Ako sa teda stravovať? Zamerajte sa na dostatok zdravých bielkovín, tukov, cukrov, vitamínov, minerálov, vlákniny a antioxidantov v strave a dbajte na to, aby bola vaša strava vyvážená. Na kilogram hmotnosti by ste mali denne prijať minimálne 1,2 - 1,5 g bielkovín. Okrem toho dbajte na dostatočný pitný režim, ktorý zabezpečíte čistou vodou.

Zdravé bielkoviny: vajcia, losos, tuniak, kuracie mäso, grécky jogurt, skyr, rastlinné proteíny, quinoa, pohánka, arašidové maslo, semená

Zdravé tuky: avokádo, rastlinné oleje, losos, tuniak, semená, orechy

Zdravé cukry: ovocie, zelenina, listová zelenina, celozrnné potraviny, ovsené vločky, horká čokoláda (aspoň 80%), quinoa, pohánka


Pohyb

Ak chcete schudnúť, váš výdaj musí byť vyšší ako váš denný príjem kalórií. Mali by ste sa zamerať na kombináciu aeróbneho cvičenia (beh, rýchla chôdza) a posilňovania. V prípade snahy o nabratie svalov do určitých partií je dôležité zameriavať sa predovšetkým na posilňovanie svalov danej oblasti. Ani v tomto prípade netreba opomínať aeróbnu aktivitu, pretože aeróbne cvičenie je rovnako dôležité pre vaše zdravie.

Aeróbne cvičenie: beh, rýchla chôdza, korčuľovanie, bicyklovanie, tenis, futbal
Anaeróbne cvičenie: posilňovanie činkami alebo vlastnou váhou


Mentálne nastavenie

Pre úspešnosť v tvorbe ideálnej postavy je mimo zdravého stravovania a cvičenia extrémne dôležité správne mentálne nastavenie. Na to, aby ste dosiahli nový stav tela, musíte prejsť akousi zmenou identity. Musíte opustiť starú identitu, s ktorou ste sa stotožňovali a vytvoriť si novú. Okrem toho musíte veriť, že to dokážete. V rámci mentálneho nastavenia vám môže pomôcť meditácia a vizualizácia vášho ideálneho ja.

Dosiahnutie ideálnej postavy nemusí byť náročné. Nič zo spomínaných krokov nemusíte preháňať. Stačí tieto kroky vykonávať intuitívne a vytvoriť si z nich nové pozitívne zvyky.