Ako meditovať na podporu zdravia

29.08.2022

Meditácia má významné benefity pri telesné a duševné zdravie človeka. Ponára nás do prítomného okamihu, odstraňuje rušivé myšlienky a navodzuje v tele dôležitý stav prevahy parasympatikového nervového systému - stav pokoja, harmónie a regenerácie buniek.

Odstraňuje z tela stres a napätie, čím môže výrazne pomôcť podpore zdravia, prevencii a liečbe. Ako meditovať tak, aby ste meditáciou získali najlepšie účinky pre telo a myseľ? 

Ako na to?

Sadnite si alebo ľahnite do príjemnej polohy. Uistite sa, že nemáte okolo seba žiadne rušivé vplyvy okolia a zatvorte oči. Sústreďte sa na svoj dych a odstráňte z vašej mysle akékoľvek rušivé myšlienky. Snažte sa o to, aby bola vaša myseľ prázdna a maximálne uvoľnená. 

Teraz sa sústreďte na svoje telo. Dýchajte pokojne a pomaly a snažte sa uvoľniť každý jeden kúsok vášho tela. Pokračujte až pokým z vášho tela vymizne všetko napätie a cítite úplné uvoľnenie. Zotrvajte v tomto stave a sústreďte sa na emócie pokoja, lásky a radosti. 

Dĺžka meditácie

Dĺžka meditácie môže byť kratšia - v rozmedzí 5 - 15 minút alebo dlhšia - do 30 minút.



Zdravý podcast - 6. Imunita a stres


Ako často meditovať?

Túto meditáciu je vhodné robiť každý deň, prípadne 3 - 5x do týždňa. Neskôr, keď sa vám stane stav pokoja a uvoľnenia vášho tela a mysle prirodzenejší a budete v ňom schopný zotrvať aj mimo času trvania meditácie, stačí, ak budete robiť meditáciu 2 - 3x týždenne.

Cieľ meditácie

Cieľom meditácie je navodenie stavu prevahy parasympatikového nervového systému, ktorý by mal vo vašom tele za normálnych okolností prevažovať. V tomto stave sa vaša myseľ a telo udržujú v stave zdravia. Väčšina ľudí je aktuálne žiaľ v stave prevahy sympatikového nervového systému (chronický stres), ktorý znižuje imunitu a podporuje rozvoj ochorení.